Hvor ofte bør jeg gå på treningsstudioet?

Del gjerne via

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Mange tror de trenger å gå på treningsstudioet 6 dager i uken, trene timesvis med cardio og gruppetimer for å få kroppen de er ute etter.

Anbefalingen for å få mest mulig ut av treningsøkten er å kjøre en «fullkroppsøkt» hver gang du trener, noe som betyr at de trener alle musklene i kroppen din. Når det gjelder styrketrening så blir musklene dine brutt ned mens du trener, og deretter bygger de seg sterkere opp igjen i løpet av de neste 48 timene.

Av den grunn anbefaler vi at du går på treningsstudio 2-3 ganger i uken, med en fridag eller mer mellom hver økt.

Dette rådet kommer med noen forbehold:

 

  • Hvis du er alenemor, har to jobber, eller bare er opptatt med å leve livet ditt, og bare gå på treningsstudio en gang i uken, flott! En gang i uken er selvfølgelig bedre enn ingen ganger i uken!

  • Hvis du har spesifikke atletiske eller kardiovaskulære mål du trener for, kan det gi raskere resultater å slå på treningsstudioet oftere.

  • Hvis du prøver å gå ned i vekt, vil du sannsynligvis ikke få raskere resultater når du går på treningsstudio oftere. Det hele er kosthold.

Prøv å jobbe med å gå på treningsstudio 3 ganger i uken. Mandag, onsdag og fredag er gjerne fine dager. Start og avslutt uken med gode gevinster!

Redaktør | y3t.no

Redaktør | y3t.no

On Top

Siste nytt

Del gjerne

Ikke Medlem?

Få siste nyheter & annet

Abonner på vårt ukentlige nyhetsbrev

Ingen spam, kun varsler om nyheter og viktige informasjon.

Kategorier
FRA BLOGG

Relaterte innlegg

Hjemmetrening

Hva kan du gjøre for å bli sterkere, forebygge skade, bygge ett bedre immunforsvar og øke din allmenne helsetilstand nå som treningssentrene er stengt? Gå

Spinning-Stages

Nå kan vi snart ønske velkommen til et nytt sykkelår på Y3T. Bare vi får kontroll på smittesituasjonen i regionen vår – så gleder vi

6 motiverende treningstips for nybegynnere

Akkurat startet å trene? Du lurer kanskje på hvor du skal begynne. Følg disse syv gymtipsene for nybegynnere, slik at du kan føle deg sterkere – fysisk og mentalt – før og etter hver treningsøkt.