Hvor ofte bør jeg gå på treningsstudioet?

Del gjerne via

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Mange tror de trenger å gå på treningsstudioet 6 dager i uken, trene timesvis med cardio og gruppetimer for å få kroppen de er ute etter.

Anbefalingen for å få mest mulig ut av treningsøkten er å kjøre en «fullkroppsøkt» hver gang du trener, noe som betyr at de trener alle musklene i kroppen din. Når det gjelder styrketrening så blir musklene dine brutt ned mens du trener, og deretter bygger de seg sterkere opp igjen i løpet av de neste 48 timene.

Av den grunn anbefaler vi at du går på treningsstudio 2-3 ganger i uken, med en fridag eller mer mellom hver økt.

Dette rådet kommer med noen forbehold:

 

  • Hvis du er alenemor, har to jobber, eller bare er opptatt med å leve livet ditt, og bare gå på treningsstudio en gang i uken, flott! En gang i uken er selvfølgelig bedre enn ingen ganger i uken!

  • Hvis du har spesifikke atletiske eller kardiovaskulære mål du trener for, kan det gi raskere resultater å slå på treningsstudioet oftere.

  • Hvis du prøver å gå ned i vekt, vil du sannsynligvis ikke få raskere resultater når du går på treningsstudio oftere. Det hele er kosthold.

Prøv å jobbe med å gå på treningsstudio 3 ganger i uken. Mandag, onsdag og fredag er gjerne fine dager. Start og avslutt uken med gode gevinster!

Redaktør | y3t.no

Redaktør | y3t.no

On Top

Siste nytt

Del gjerne

Ikke Medlem?

Få de siste oppdateringene

Abonner på vårt ukentlige nyhetsbrev

Ingen spam, kun varsler om nyheter og viktige informasjon.

Kategorier
FRA BLOGG

Relaterte innlegg

Hjemmetrening

Hva kan du gjøre for å bli sterkere, forebygge skade, bygge ett bedre immunforsvar og øke din allmenne helsetilstand nå som treningssentrene er stengt? Gå

Spinning-Stages

Nå kan vi snart ønske velkommen til et nytt sykkelår på Y3T. Bare vi får kontroll på smittesituasjonen i regionen vår – så gleder vi

6 motiverende treningstips for nybegynnere

Akkurat startet å trene? Du lurer kanskje på hvor du skal begynne. Følg disse syv gymtipsene for nybegynnere, slik at du kan føle deg sterkere – fysisk og mentalt – før og etter hver treningsøkt.